Monday, April 6, 2009

..:: rutin setiap pagi ::..

ini lah yg berlaku setiap pg kepada kami sekeluarga sejak berpindah ke rumah baru itu...kiranya klu dulu turun umah kol 8pg pun masih sempat sampai opis sblm punch card bertukar warna...tp sekarang KENA kuar umah sblm jam dashboard keta pukul 730pg..klu lewat walau 1-2minit mmg akan lewat la sampai ke opis.

si adik mmg akan jadi 2nd driver papa klu pagi tu mood dia elok...klu tidak mmg mama kena bg umpan dulu la sepanjang perjalanan dr desa petaling ke taman desa tu...kadang2 sampai tertido.
si kakak plak mmg ini lah tempat duduk dia dlm keta...n akan ada satu selimut utk dia klu pg2 sbb sejuk duduk mengadap depan lubang aircond...

mama plak biasa la duduk sopan la kat sebelah nih..aku jarang make up lam keta sbbnya aku mmg akan "buat muka" aku ni siap2 kat umah lagi...malas la weh aku nak berebut lipstik nga anak dara aku nih klu make up lam keta...

dan papa plak...akan menjalankan tugas dgn berhati2 n kadang2 tak jgk sbb klu agak2 ada ruang utk dia cilok...apa lagi terus la dia cilok sbb takut lambat sampai opiskan...

dan bila dah hantar anak2 sumer aku meneruskan perjalanan ke kuala lumpur n tok laki aku akan merempit ke kelana jaya...dia mmg malas nak antar aku g opis sbb katanya laluan kitorang berlainan pastu jln ke opis aku tuh jem...so dia tak suka..jadinya aku mmg kena bwk sdiri keta meredah jem pepagi pg setiap hari...boring tau...klu keta auto ok la jgk nih manual wehhh...sakit betis aku nih...



No comments:

Post a Comment