Wednesday, March 18, 2009

..:: terajin kah aku??? ::..

ari sabtu lepas tetiba je aku rajin nak masuk dapur tgk bahan lam peti ais apa yg ada jer aku terus kuar kan sumer n start la merajinkan diri ku ini...
pung...pang...tung...tang...bagai seorang pesilat yg handal la aku rasa ari tu....
maka, terhasil la benda alah ni sumer....
jeng....jeng...jeng....
.........
.......
kari ikan yg hanya ada sekor n aku rebus telur n humban skali dlm tu....hehehe
dan juga....
ayam goreng masak cili nga tomato....best giler bebbbb....

pastu dah siap masak2 sumer tu terasa plak nak buat kuih..tengok tepung ado lagi lam tupperware, apalagi bancuh la tepung tu ....
maka aku pun tranformasikan tepung pada asalnya bertukar menjadi ....
jeng...jeng...jeng....
........
......

inilah dia KUIH LAPIS......


dan ini bancuhan sebelum dikukus ok....
see...rajinkan aku ari minggu yang lalu.....

nota kaki : sebenarnya kesemua makanan yg ada diatas itu bukan aku yg buat tp kakak aku yg masak sumernya...aku hanya menjadi tukang sibuk sahaja...kakakkakak....klu aku la yg masak tu sumer mesti laki aku pengsan kot....tak pecaya yg bini dia rajin cam gtu skali....huhuhuhuh


3 comments:

  1. bukan laki mu je yg terkejut,
    adikmu ini maun pensan jatuh xbngun klau kakak dia hok ni
    terrajin mcm ni.
    huhuhuhu...
    agk2 kueh lapis tu ado lg tk klau g mnggu ni?

    ReplyDelete
  2. pasal xde pic kuih lapis yang dah siap?terliur je nk mkn kuih lapis.....pulak doh.

    ReplyDelete
  3. at last disebabkan tgk blog ni la,i belajar buat kuih lapis.ambik resepi dari internet.arini balik jer sek terus buat kuih lapis dannnn ianya menjadik wpun x brp cun lapisnya.kecik besar lapisnya.

    ReplyDelete